سرانه هتل که در اصل توسط معماران کبکی راجرز داستوس و ژان پل پوتیه در سال 1967 در زمان برگزاری نمایشگاه جهانی طراحی شد، به دلیل ساختار نمادین و دستاوردهای فنی آن قابل توجه است. این هتل که از بالای ارتفاع 128 متری و 38 طبقه اش مشرف به شهر است، زمانی بلندترین هتل در کانادا بود.سرانه هتل امروزه با پنجره های موزون نیمه ماه و طاق های نئورومی ایستگاه ویندزور همچنان چشم رهگذران مرکز شهر را به خود جلب می کند. این قابهای پنجرهای که ظاهر بالکنها را شبیهسازی میکنند، با نام مستعار "رنده پنیر" در هسته روایت طراحی ایجاد شده توسط Sid Lee Architecture قرار گرفتند.
اولین ترمیم
پروژه مرمتی که در ابتدا پس از خرید هتل توسط گروه Tidan در سال 2018 انجام شد، اولین بازسازی اساسی ساختمان از زمان ساخت آن است.
نمادی از میراث معماری کبک،سرانه هتل به غیر از اینکه یک نقطه عطف بصری استثنایی در قلب شهر است، Chateau Champlain امروز از طراحی به روز شده ای رونمایی می کند که چشم انداز شهری باشکوه ارائه شده توسط انواع مناظر پانوراما را بهبود می بخشد. Chateau Champlain جدید که در سبکی زیبا و جاودانه طراحی شده است، با تجدید طراحی داخلی خود که روح برند ماریوت را ادغام می کند، جایگاه خود را در میان برجسته ترین هتل های کانادا دوباره تثبیت می کند.
مثل باغ زمستانی
Chateau Champlain که با باغهای Place du Canada، میدان دورچستر،سرانه هتل بندر قدیمی و Mont-Royal هم مرز است، از موقعیت استثنایی در داخل شهر برخوردار است. Sid Lee Architecture با الهام از مناظر بی وقفه ارائه شده توسط "بالکن"های داخلی هتل، تصمیم گرفت با رویکرد مفهومی اصلی که زیبایی چشم انداز اطراف را در طول زمستان برجسته می کند، پیش رود.
تضاد بین هوای سرد مشخص و مهمان نوازی گرم هتل در تجربه فضایی از طریق استفاده از فرمهای ارگانیک، رنگهای غیراشباع، و پرداختهای بازتابنده و همچنین با استفاده از مواد طبیعی مانند چوب و سنگ تحقق مییابد. فضای داخلی به زیبایی ساخته شده همچنین شامل گرههای زیادی به رودخانه سنت لارنس و همچنین باغهای مجاور میشود که گویی آثار بصری خود را در قلب ساختمان گسترش میدهند.
Chateau Champlain دوباره به عنوان یک پناهگاه نزدیک در قلب شهر تصور شده است - محیطی آرام و هماهنگ که تماشای مناظر شهر را در تمام طول سال تشویق می کند
مکان های عمومی
در ورودی هتل، سنگ چینی و رگه های ریز سفید با ظاهر سطوح یخی به دقت انتخاب شد تا طاق ها و کف را بپوشاند. بر روی وسایل روشنایی و در اثاثیه یکپارچه، لهجههای طلایی که یادآور شاخههای برهنه هستند، فضا را با لمسهای گرم برجسته میکنند و انعکاس نور را روی بف تداعی میکنند. در پشت پیشخوان پذیرایی،سرانه هتل یک اثر هنری طراحی شده توسط Sid Lee Architecture، با همکاری MASSIVart و اجرای هنرمند Pascale Girardin، با ظرافت بالا می رود و لحن را برای تجربه بازدیدکنندگان از هتل ایجاد می کند
گریت روم باز و چند منظوره به بازدیدکنندگان اجازه می دهد همانطور که در شهر پرسه می زنند، در جزئیات طراحی اش به دنیای ارگانیک بیرون بیایند. پردههای معماری روباز چوبی فضای کوه را تداعی میکنند و جای خود را به فضاهایی میدهند که صمیمی هستند بدون محدود کردن جریان نور در داخل فضا. این فضاهای سیال به منظور تسهیل سرگردانی یا مکث برای خوردن، نوشیدن، کار یا مکالمه در طول روز، پیوسته تصور میشوند.
این رستوران دلپذیر و همچنین محصورکننده، به دلیل سبک ترکیب بندی اش که یادآور تفرجگاه های داخلی است،سرانه هتل قابل توجه است. نورپردازی ضعیف شبیهسازی نورگیرها، پیشرفت خورشید را دنبال میکند و از نور روشن در صبح به یک فضای گرگ و میش در پایان روز تغییر میکند.
انحصاری "M Club" قابل دسترسی از Greatroom در تضاد با طراحی اطراف با پوشش چوبی چوب گردو و انتخاب رنگ های تیره تر است. این بخش که توسط اعضای خود جایزه می گیرد، شامل یک سالن و فضاهای کاری، و همچنین یک اتاق ناهار خوری با طراحی پیچیده و مدرن است که تجربه ای عالی در مطابقت با بالاترین استانداردهای ماریوت ارائه می دهد.
در مناطق عمومی، عناصر خاصی حفظ شد - مانند تصویری از خود ساموئل دو شامپلین، که شیفتگی طراحان اصلی را به این شخصیت یادآوری میکند - تا بر پایههای تاریخی ملک تاکید شود.
فضاهای خصوصی
در سرتاسر 614 اتاق آن، طراحی اصلاح شد تا با استفاده از اشکال ملایم و رنگهای مکمل، به پنجره اهمیتی بدهد که شایسته آن است. فرشها، دیوارپوشها و مبلمان یکپارچه طراحی شده توسط Sid Lee Architecture و تولید شده توسط شرکت محلی Meubles Saint-Damase اتاقها را تزیین میکنند و حس راحتی را القا میکنند.
چالش در طراحی مجدد اتاق ها در حفظ پارتیشن های موجود آنهاست. جداکننده اتاق در مرکز هر اتاق مجدداً طراحی شد تا یک منطقه پانسمان خصوصی ایجاد کند که به عنوان پیش اتاقی برای حمام عمل می کند.
پالت بصری با نگه داشتن خط افق در دید و تقویت اتاق ها با رنگ های روشن و خنثی، اکنون بر انبوهی از مناظر ارائه شده توسط اتاق ها تأکید می کند، خواه رو به مون رویال، رودخانه، بندر یا مرکز شهر باشند. نتیجه یک نسخه جدید و به روز شده از هتل است که در آزمون زمان مقاومت خواهد کرد و در عین حال تجربه ای آرام و در عین حال به یاد ماندنی را تضمین می کند.
ادغام هنر
MASSIVart با Sid Lee Architecture برای ادغام 59 اثر در فضاهای مختلف Champlain Marriott Montreal Chateau همکاری کرد.
چه مجسمهها، چاپها، تصاویر، عکسها یا ملیلهها، همه از تم یک باغ زمستانی الهام گرفته شدهاند، هر هنرمند تفسیر خود را ارائه کرده است. این آثار از دیدگاه معماری بازسازی حمایت می کنند و داستان های مختلفی را ایجاد می کنند که با یک موضوع مرتبط هستند. پیامها نه تنها از طریق تصاویر،سرانه هتل بلکه از طریق مواد و انتخاب رنگها نیز منتقل میشوند و به ما این امکان را میدهند تا زیبایی زمستان مونترال را از درون در تمام فصول درک کنیم.
عمده آثار در لابی هتل واقع شده است. یکی از آنها طرح ریزی روی یک تصویر چاپ شده توسط هنرمند کانادایی سابرینا راته است. برانگیختن منظره ای زمستانی که در آن یک موجود شناور به نظر می رسد از گوشت و هوا، جاذبه و سبکی ساخته شده است - حضوری مبهم که محیط آن را در بر می گیرد.
گلهای آفتابگردان مارگوت کلینگدر، مجسمهای چشمگیر است که بر اساس مشاهده صمیمی باغها در همسایگی این هنرمند کانادایی ساخته شده است. او بی نظمی دنیای طبیعی را تقلید می کند و آن را به چیزی ساده لوح و خطرناک تبدیل می کند.
سرانجام، هنرمند سرامیک مونترال، پاسکال ژیراردین، که بهویژه بهخاطر خلاقیتهای بزرگش در مکانهای معتبر در سراسر جهان شناخته میشود، Drifts را خلق کرد، نقش برجستهای به طول 59 اینچ که برای خوشامدگویی به مهمانان در لابی طراحی شده بود. هر منحنی با دقت شکل گرفته بود تا طبیعت سخاوتمندانه و نرم یک تیغه برفی را تقلید کند.
سرانه هتل که در اصل توسط معماران کبکی راجرز داستوس و ژان پل پوتیه در سال 1967 در زمان برگزاری نمایشگاه جهانی طراحی شد، به دلیل ساختار نمادین و دستاوردهای فنی آن قابل توجه است. این هتل که از بالای ارتفاع 128 متری و 38 طبقه اش مشرف به شهر است، زمانی بلندترین هتل در کانادا بود.سرانه هتل امروزه با پنجره های موزون نیمه ماه و طاق های نئورومی ایستگاه ویندزور همچنان چشم رهگذران مرکز شهر را به خود جلب می کند. این قابهای پنجرهای که ظاهر بالکنها را شبیهسازی میکنند، با نام مستعار "رنده پنیر" در هسته روایت طراحی ایجاد شده توسط Sid Lee Architecture قرار گرفتند.
اولین ترمیم
پروژه مرمتی که در ابتدا پس از خرید هتل توسط گروه Tidan در سال 2018 انجام شد، اولین بازسازی اساسی ساختمان از زمان ساخت آن است.
نمادی از میراث معماری کبک،سرانه هتل به غیر از اینکه یک نقطه عطف بصری استثنایی در قلب شهر است، Chateau Champlain امروز از طراحی به روز شده ای رونمایی می کند که چشم انداز شهری باشکوه ارائه شده توسط انواع مناظر پانوراما را بهبود می بخشد. Chateau Champlain جدید که در سبکی زیبا و جاودانه طراحی شده است، با تجدید طراحی داخلی خود که روح برند ماریوت را ادغام می کند، جایگاه خود را در میان برجسته ترین هتل های کانادا دوباره تثبیت می کند.
مثل باغ زمستانی
Chateau Champlain که با باغهای Place du Canada، میدان دورچستر،سرانه هتل بندر قدیمی و Mont-Royal هم مرز است، از موقعیت استثنایی در داخل شهر برخوردار است. Sid Lee Architecture با الهام از مناظر بی وقفه ارائه شده توسط "بالکن"های داخلی هتل، تصمیم گرفت با رویکرد مفهومی اصلی که زیبایی چشم انداز اطراف را در طول زمستان برجسته می کند، پیش رود.
تضاد بین هوای سرد مشخص و مهمان نوازی گرم هتل در تجربه فضایی از طریق استفاده از فرمهای ارگانیک، رنگهای غیراشباع، و پرداختهای بازتابنده و همچنین با استفاده از مواد طبیعی مانند چوب و سنگ تحقق مییابد. فضای داخلی به زیبایی ساخته شده همچنین شامل گرههای زیادی به رودخانه سنت لارنس و همچنین باغهای مجاور میشود که گویی آثار بصری خود را در قلب ساختمان گسترش میدهند.
Chateau Champlain دوباره به عنوان یک پناهگاه نزدیک در قلب شهر تصور شده است - محیطی آرام و هماهنگ که تماشای مناظر شهر را در تمام طول سال تشویق می کند
مکان های عمومی
در ورودی هتل، سنگ چینی و رگه های ریز سفید با ظاهر سطوح یخی به دقت انتخاب شد تا طاق ها و کف را بپوشاند. بر روی وسایل روشنایی و در اثاثیه یکپارچه، لهجههای طلایی که یادآور شاخههای برهنه هستند، فضا را با لمسهای گرم برجسته میکنند و انعکاس نور را روی بف تداعی میکنند. در پشت پیشخوان پذیرایی،سرانه هتل یک اثر هنری طراحی شده توسط Sid Lee Architecture، با همکاری MASSIVart و اجرای هنرمند Pascale Girardin، با ظرافت بالا می رود و لحن را برای تجربه بازدیدکنندگان از هتل ایجاد می کند
گریت روم باز و چند منظوره به بازدیدکنندگان اجازه می دهد همانطور که در شهر پرسه می زنند، در جزئیات طراحی اش به دنیای ارگانیک بیرون بیایند. پردههای معماری روباز چوبی فضای کوه را تداعی میکنند و جای خود را به فضاهایی میدهند که صمیمی هستند بدون محدود کردن جریان نور در داخل فضا. این فضاهای سیال به منظور تسهیل سرگردانی یا مکث برای خوردن، نوشیدن، کار یا مکالمه در طول روز، پیوسته تصور میشوند.
این رستوران دلپذیر و همچنین محصورکننده، به دلیل سبک ترکیب بندی اش که یادآور تفرجگاه های داخلی است،سرانه هتل قابل توجه است. نورپردازی ضعیف شبیهسازی نورگیرها، پیشرفت خورشید را دنبال میکند و از نور روشن در صبح به یک فضای گرگ و میش در پایان روز تغییر میکند.
انحصاری "M Club" قابل دسترسی از Greatroom در تضاد با طراحی اطراف با پوشش چوبی چوب گردو و انتخاب رنگ های تیره تر است. این بخش که توسط اعضای خود جایزه می گیرد، شامل یک سالن و فضاهای کاری، و همچنین یک اتاق ناهار خوری با طراحی پیچیده و مدرن است که تجربه ای عالی در مطابقت با بالاترین استانداردهای ماریوت ارائه می دهد.
در مناطق عمومی، عناصر خاصی حفظ شد - مانند تصویری از خود ساموئل دو شامپلین، که شیفتگی طراحان اصلی را به این شخصیت یادآوری میکند - تا بر پایههای تاریخی ملک تاکید شود.
فضاهای خصوصی
در سرتاسر 614 اتاق آن، طراحی اصلاح شد تا با استفاده از اشکال ملایم و رنگهای مکمل، به پنجره اهمیتی بدهد که شایسته آن است. فرشها، دیوارپوشها و مبلمان یکپارچه طراحی شده توسط Sid Lee Architecture و تولید شده توسط شرکت محلی Meubles Saint-Damase اتاقها را تزیین میکنند و حس راحتی را القا میکنند.
چالش در طراحی مجدد اتاق ها در حفظ پارتیشن های موجود آنهاست. جداکننده اتاق در مرکز هر اتاق مجدداً طراحی شد تا یک منطقه پانسمان خصوصی ایجاد کند که به عنوان پیش اتاقی برای حمام عمل می کند.
پالت بصری با نگه داشتن خط افق در دید و تقویت اتاق ها با رنگ های روشن و خنثی، اکنون بر انبوهی از مناظر ارائه شده توسط اتاق ها تأکید می کند، خواه رو به مون رویال، رودخانه، بندر یا مرکز شهر باشند. نتیجه یک نسخه جدید و به روز شده از هتل است که در آزمون زمان مقاومت خواهد کرد و در عین حال تجربه ای آرام و در عین حال به یاد ماندنی را تضمین می کند.
ادغام هنر
MASSIVart با Sid Lee Architecture برای ادغام 59 اثر در فضاهای مختلف Champlain Marriott Montreal Chateau همکاری کرد.
چه مجسمهها، چاپها، تصاویر، عکسها یا ملیلهها، همه از تم یک باغ زمستانی الهام گرفته شدهاند، هر هنرمند تفسیر خود را ارائه کرده است. این آثار از دیدگاه معماری بازسازی حمایت می کنند و داستان های مختلفی را ایجاد می کنند که با یک موضوع مرتبط هستند. پیامها نه تنها از طریق تصاویر،سرانه هتل بلکه از طریق مواد و انتخاب رنگها نیز منتقل میشوند و به ما این امکان را میدهند تا زیبایی زمستان مونترال را از درون در تمام فصول درک کنیم.
عمده آثار در لابی هتل واقع شده است. یکی از آنها طرح ریزی روی یک تصویر چاپ شده توسط هنرمند کانادایی سابرینا راته است. برانگیختن منظره ای زمستانی که در آن یک موجود شناور به نظر می رسد از گوشت و هوا، جاذبه و سبکی ساخته شده است - حضوری مبهم که محیط آن را در بر می گیرد.
گلهای آفتابگردان مارگوت کلینگدر، مجسمهای چشمگیر است که بر اساس مشاهده صمیمی باغها در همسایگی این هنرمند کانادایی ساخته شده است. او بی نظمی دنیای طبیعی را تقلید می کند و آن را به چیزی ساده لوح و خطرناک تبدیل می کند.
سرانجام، هنرمند سرامیک مونترال، پاسکال ژیراردین، که بهویژه بهخاطر خلاقیتهای بزرگش در مکانهای معتبر در سراسر جهان شناخته میشود، Drifts را خلق کرد، نقش برجستهای به طول 59 اینچ که برای خوشامدگویی به مهمانان در لابی طراحی شده بود. هر منحنی با دقت شکل گرفته بود تا طبیعت سخاوتمندانه و نرم یک تیغه برفی را تقلید کند.